مرکز اتنوموزیکولوژی در دانشگاه کلمبیا

مرکز اتنوموزیکولوژی یک نهاد منحصر به فرد در این رشته و در دانشگاه کلمبیا است. این مرکز در سال 1967 توسط پروفسور ویلارد رودس و پروفسور نیکلاس انگلند تاسیس شد و به عنوان مرکزی برای مطالعات و جمع آوری آرشیو ضبط های لورا بولتون موسیقی شناسی برجسته به فعالیت پرداخت. بخش عمده ای از مجموعه عظیم لورا بولتون ضبط های از سراسر جهان به ویژه از بومیان آمریکایی و آفریقایی بود که از بولتون توسط دانشگاه کلمبیا و در سال 1964 خریداری شد.

این مرکز دارای نسخه های اصل و حلقه به حلقه از ضبط های لورا بولتون است و در حال حاضر نسخه دیجیتالی remastered از بسیاری از آنها را تهیه کرده است . یک مجموعه دیگر از نسخه های حلقه به حلقه درحال حاضر توسط کتابخانه کلمبیا تحت شرایط ویژه کنترل دما و رطوبت نگهداری می شود. این مرکز همچنین دارای مجموعه قابل توجهی از موسیقی تاریخی و محلی آمریکایی (به خصوص ضبط شده توسط والتر گارویک و جورج هیبت) و مجموعه ای از موسیقی سنتی و معاصر ترکی ، مجموعه بزرگی از اسناد ضبط شده از موسیقی فلامنکو اسپانیایی و بسیاری نمونه های دیگر است.

در سال های اخیر مرکز در حال حرکت به سمت یک ماموریت جدید و مدلی تازه برای انتشار و استفاده از آرشیوها و منابع علمی خود بوده است . همچنین تلاش برای بازگرداندن بخش های انتخاب شده از آرشیو این مرکز به جوامعی که موسیقی ها متعلق به آن بوده، از جمله پروژه های در حال انجام مرکز اتنوموزیکولوژی در دانشگاه کلمبیا است .

این مرکز همچنین مجموعه قابل توجهی از آلات موسیقی از فرهنگهای سنتی جهان را در اختیار دارد. بسیاری از این ابزارها نیاز به تعمیر کار قابل توجهی هستند و مرکز به طور فعال به دنبال بودجه برای آغاز این کار است .

اما مرکز اتنوموزیکولوژی در دانشگاه کلمبیا بیش از آرشیو نوار و ابزار است . این مرکز برنامه های تحصیلات تکمیلی موسیقی در دانشگاه کلمبیا ، و بخشی از فعالیت های موسیقی در این دانشگاه را حمایت می کند. غنی سازی محتوای کلاس های مقطع کارشناسی با حمایت و اجرای برنامه توسط موسیقی شناسان بزرگ و نوازندگان متبحر ، ارائه ابزارهای آموزشی در زمینه پژوهش در موسیقی (برای مثال ، تجهیز دانش آموزان با امکانات صوتی و تصویری ،مواد آموزشی دیجیتال ،برگزاری جلسات پژوهشی و …) از جمله خدمات مرکز اتنوموزیکولوژی دانشگاه کلمبیا است.

برنامه تحصیلات تکمیلی در موسیقی شناسی در دانشگاه کلمبیا نیز شامل برنامه های فرا رشته ای است که بر رویکردهای انتقادی و کاربردی مطالعه موسیقی و صدا در زندگی اجتماعی انسان متمرکز است . سنت علمی موسیقی شناسی در این دانشگاه، تاکید بر ethnomusicology و تبادل نظرهای گسترده و میان رشته ای با زمینه های انسان شناسی ، مطالعات فرهنگی، مطالعات فرهنگ عامه ، مطالعات رسانه ای، تاریخ، و جامعه شناسی دارد. همچنین در نظریه انتقادی به موضوعاتی چون سنت و تجدد ، ناسیونالیسم و ​​جهانی شدن، indigeneity ، حقوق فرهنگی ، حقوق مالکیت معنوی، رسانه های جدید و فن آوری، سیاست فرهنگی ، موسیقی و خشونت ، موسیقی و جنس و .. تمرکز می کند .

برای اطلاعات بیشتر می توانید با گروه عملی این رشته در دانشگاه کلمبیا تماس بگیرید:

Contact:

Mail: MC 1825, Columbia University, 2960 Broadway, NY NY 10027

Tel. 212 854 9862

Fax: 212-854-8191

Email: aaf19@columbia.edu (Prof. Aaron Fox, Chair, Ethnomusicology area committee 2013-14)

Ethnomusicology Website:

http://www.ethnocenter.org

Faculty:

Kevin Fellezs (PhD, History of Consciousness [American Studies], University of California, Santa Cruz, 2004) Assistant Professor of Music and African-American Studies. Black Music; Jazz; Fusion; popular music studies; Hawai’i and the Pacific; Asian and Asian American Studies; Native and Indigenous Studies.

Email: kf2362@columbia.edu

Aaron A. Fox (Ph.D., Anthropology, University of Texas 1995) Associate Professor of Music; Chair, Department of Music. Popular music; working-class cultures; language and music; race, class, and indigeneity; ethnographic theory and method; history of social thought; linguistics; Native American Studies; cultural and intellectual property issues.

Email: aaf19@columbia.edu

Website: http://www.ecomusicology.com

Lila Ellen Gray (Ph.D., Cultural Anthropology, Duke University 2005) Assistant Professor of Music: performance; gender; ethnographic theory and method; poetics; urban cultural studies; place; singing style; fado; Portugal; Europe.

Email: leg2114@columbia.edu

Ana María Ochoa Gautier (Ph.D., Ethnomusicology and Folklore, Indiana University 1996) Associate Professor of Music; Director, Center for Ethnomusicology: cultural policy, music and armed conflict, intellectual property, history of aurality, Latin American Cultural Studies, music and globalization, coloniality and modernity.

Email: ao2110@columbia.edu

John Szwed (PhD, Ohio State University, 1965) Professor of Music, Director, Center for Jazz Studies; American music and culture; folklore; anthropology.

Email: jfs54@columbia.edu

Christopher Washburne (Ph.D., Ethnomusicology, Columbia University, 1999) Associate Professor of Music; Chair, Ethnomusicology Area Committee, 2008-9; Director, Louis Armstrong Jazz Performance Program. Jazz; Salsa; Latin American and Caribbean musics; music and identity; performance.

Email: cjw5@columbia.edu

Website: http://chriswashburne.com

نویسنده: گروه صدا و موسیقی
منبع: انسان‌شناسی و فرهنگ

Releated Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *